ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ရြာၾကီးတစ္ရြာျဖစ္ေသာ ေကသမုတၱိရြာၾကီးသုိ ့ေရာက္ရွိခဲ့စဥ္ ၎ရြာၾကီးတြင္ ဘုရားရွင္ အေရွးဦးစြာ တတၳိပုဂၢဳိလ္(၆)ဦးမွ ငါေဟာတာယုံသူမ်ားေျပာတာမယုံနဲ ့ဆုိျပီး မွားယြင္းေသာအယူဝါဒမ်ားစြာကုိ ေဟာၾကားခဲ့ျပီးျဖစ္လုိ႕ ့ရြာသားမ်ားအားလုံး အယူဝါဒနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ေတြေဝေနၾကေသာအခ်ိန္တြင္ ဘုရားရွင္မွေကသမုတၱိသုတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူခဲ့ၿခင္းၿဖစ္ေပသည္။ထိုေဟာၾကားခ်က္အၿပည့္အစံုမွာ........
၁/ အယူဝါဒတစ္ခုကို တဆင့္ၾကား႐ံုမွ်ျဖင့္ သို႕တည္းမဟုတ္ သူတပါး ေဟာၾကားသည္ကို ၾကား႐ံုမွ်ျဖင့္
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၂/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္စာေပသည္ မိမိတို႕၏ ဘိုးေဘးစဥ္ဆက္ ဆင္းသက္လာေသာ မိ႐ိုးဖလာ အယူဝါဒျဖစ္သည္ဟူ၍လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၃/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္စာေပသည္ ဤအရာသည္ ဤသို႔ျဖစ္သည္ ဟူေသာ ေကာလဟလျဖင့္လည္း သို႕တည္းမဟုတ္ ထိုအယူ၀ါဒကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ ဟူ၍လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၄/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ မိမိတို႔သင္ထားေသာ စာမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၅/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ မိမိၾကံစည္ထားေသာအၾကံအစည္ အေတြးအေခၚႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ သိုတည္းမဟုတ္ မိမိ အယူဝါဒျခင္း တူသည္ ဟူ၍ လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၆/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္စာေပ သည္ သူတစ္ပါးတို႔ လုပ္နည္းကိုင္နည္းကို သေဘာၾက၍ သို႕တည္းမဟုတ္ ထိုအယူ၀ါဒကို သူတပါးတို႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ သည္ ဟူ၍လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၇/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္စာေပသည္ မိမိတို႔ ယံုၾကည္ထိုက္ေသာပုဂၢိဳလ္၏ စကားျဖစ္သည္ဟု ပုဂၢိဳလ္စြဲအားျဖင့္လည္း
ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
၈/ အယူဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္စာေပသည္ ငါတို႔၏ ဆရာစကား ျဖစ္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ထိုအယူဝါဒကို မွန္သည္ ဟူ၍ ၎၊ မွားသည္ ဟူ၍၎ မဆံုးျဖတ္သင့္ေပ။
အယူဝါဒတစ္ခုမွ လာေသာ အဆံုးအမ၊ လမ္းစဥ္ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း၊ အျပစ္လည္းမကင္း၊ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕စရာလည္းျဖစ္၏။ ထိုလမ္းစဥ္အတိုင္း က်င့္ႀကံလွ်င္ (မိမိအားလည္းေကာင္း၊ သူတပါးအားလည္းေကာင္း၊ ေလာကအားလည္းေကာင္း) စီးပြားမဲ့ဒုကၡေရာက္ဖုိ႔ျဖစ္၏- ဟု ကိုယ္တိုင္ နားလည္လာေသာအခါမွသာ ထိုအယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္သင့္ပါသည္။
အယူဝါဒတစ္ခုမွ လာေသာ အဆံုအမ၊ လမ္းစဥ္ေတြသည္ ေကာင္းလည္းေကာင္း၊ အျပစ္တို႔ မွလည္းကင္း၊ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမႊမ္းစရာလည္းျဖစ္၏။ ထိုလမ္းစဥ္အတိုင္း က်င့္ႀကံလွ်င္ (မိမိအားလည္းေကာင္း၊ သူတပါးအားလည္းေကာင္း၊ ေလာကအားလည္းေကာင္း) ေကာင္းေသာအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ဖုိ႔သာရွိ၏- ဟု ကိုယ္တိုင္နားလည္လက္ခံ ႏိုင္ေသာအခါမွသာ ထိုအယူဝါဒကို စြဲၿမဲစြာလက္ခံသင့္ပါသည္။
source: The citations of this article are from various web pages and blogs written on Buddhism in Burmese. This article needs to be rearranged or re-written.
Web Page Version of this Blog
Dear Readers,
If you may want to visit the webpage version of this blog,
Please go to
http://supremeenlightenment.webs.com/
Thank you for your strong support.
Tuesday, April 28, 2009
ကာလာမသုတ္ (ဗုဒၶ ၏ အယူအဆ လြတ္လပ္ပံုု)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment